Pages

Saturday, August 6, 2011

Pencuri Bersiri

assalamualaikum..wbt..
apa khabar...hri ni ak nak share kisah "pencuri bersiri" kat umah ak...bukan aper kalau x bagitau kan jd masalah pulak kat orng ramai. masalah "pencuri bersiri" ni ak rasa x asing lagi kat area semambu kuantan pahang ni..dan laen2 tempt pon maybe ada masalah yg sama. so, apa salah nya aku bagitau korang. pencuri bersiri yg aku maksudkan ni adalah KERA spesis monyet yg berekor panjang....haha...dah 3 kali dah kera2 ni mencuri kat umah aku.pertama kali roti gardinia kawan ak kene kebas pastu susu tepung  then yg paling latest roti aku sendiri da..sadis..aku baru je beli roti tu sehari..xsampai separuh lagi ak makan.ingat nak makan roti tu buat sahur...tp kalau difikirkan ..salah aku jgak sebab ak lupa nak tutup tingkap umah.kera kat sini pantang tengok tingkap terbuka....skali terbuka and xda orang trus je masuk curi..adus....tapi suka gak tengok gelagat kera kat area umah sewa aku ni..lucu..macam tinggal kat ZOO je..dah lah umah tepi bukit..sekali ada babi hutan da...2 ekor..nasib baik bukan harimau...kekadang aku hairan gak ngan penduduk flat dkat umah sewa aku ni ..x buat report ker...maybe diorang dah lali dah ngan perangai kera-kera nih....buat x endah jer...huhu..sempat gak aku ambik gambar si kera ni ....

kawasan belakang rumah flet semambu

kelibat sang kere sedang bersedia untuk menceroboh rumah mangsa..hehe

sedang memerhati mangsa yang tidak tutup tingkap...

sekali kera ni perasan da aku ngah spy ..gelagat dia...

tu lah sedikit sebanyak gambar yg aku sempat tangkap...kera ni bab panjat umah memang pandai...sekali ak buat mimik..dia balas balik tu siap nak terkam lagi...nasib aku amik gambar sambil tingkap tertutup..hahaha...setiap kali aku keluar rumah perkara wajib yg perlu aku buat adalah tutup tingkap..so sesiapa yg ada masalah sama ni silalah ambil iktibar..hehehe...


2 comments:

syauqi said...

Oit update la blOg mu ni

Jermy said...

oiiitttt

Post a Comment